انتخاب پمپ وکیوم و قیمت پمپ وکیوم
نوشته شده توسط : vacumblupom@gmail.com

انتخاب پمپ وکیوم و قیمت پمپ وکیوم

قبل از انتخاب نوع ، باید چندین مفهوم اساسی را در مورد پمپ خلاء بیان کنیم.

خلاء: نازک بودن گاز در حالت خلاء ، معمولاً به صورت خلاء بیان می شود. به مقدار خوانده شده از خلاء متر ، درجه خلاء گفته می شود. مقدار درجه خلاء برای بیان مقدار واقعی فشار سیستم کمتر از فشار اتمسفر است ، مقدار بیان شده از جدول همچنین به عنوان فشار جدول شناخته می شود ، این صنعت همچنین به عنوان فشار نسبی حد متوسط ​​شناخته می شود ، یعنی: درجه خلاء = فشار اتمسفر - فشار مطلق (فشار اتمسفر به طور کلی 101325Pa است ، پمپ خلاء حلقه آب فشار مطلق 3300Pa را محدود می کند ؛ فشار نهایی نهایی پمپ خلاء دوار حدود 10Pa است).

فشار نسبی نهایی: فشار نسبی فشار داخلی اندازه گیری شده از فشار جو کمتر است. مقدار واقعی فشار سیستم کمتر از فشار اتمسفر است. فشار داخل ظرف همیشه کمتر از فشار خارج ظرف است زیرا هوا در داخل بیرون کشیده می شود. بنابراین وقتی آن را از نظر فشار نسبی یا فشار سطح می نویسید ، باید یک علامت منفی را در مقابل آن قرار دهید ، به این معنی که فشار داخل ظرف پایین تر از فشار خارجی است.

فشار کل نهایی: فشار کل اندازه گیری فشار داخلی اندازه گیری از خلاء نظری را بسیار بالاتر می کند (مقدار فشار خلاء نظری 0Pa است). این با ارزش نظری فشار خلاء مطلق مقایسه می شود. با توجه به محدودیت های فرآیند ، ما نمی توانیم فشار داخلی را به مقدار خلاء مطلق 0Pa در هر صورت پمپ کنیم. بنابراین ، مقدار خلاء پمپ شده توسط پمپ خلاء از مقدار خلاء نظری بالاتر است. بنابراین وقتی با خلاء مطلق سر و کار دارید ، هیچ علامتی منفی در مقابل آن وجود ندارد.

پمپاژ هوا: پمپاژ هوا یک عامل اندازه گیری سرعت پمپ خلاء است. واحدهای عمومی از نظر L / S و m3 / h بیان شده است. پارامتری است که میزان نشت را تشکیل می دهد. درک این مسئله که چرا یک پمپ خلاء با حجم زیادی هوا به راحتی پمپ خلاء موردنیاز ما کار ساده ای نیست ، دشوار نیست ، در حالی که یک پمپ خلاء با حجم کمی هوا کند یا حتی قادر به پمپ کردن خلاء مورد نظر ما نیست. از آنجا که غیرممکن بودن لوله یا کانتینر کاملاً غیرممکن نیست و میزان زیادی از استخراج هوا باعث کاهش درجه خلاء ناشی از نشت هوا می شود. بنابراین ، درجه خلاء ایده آل را می توان با مقدار زیادی هوا به راحتی استخراج کرد. پیشنهاد می شود در صورت محاسبه ظرفیت پمپاژ نظری ، سعی کنیم پمپ خلاء را با ظرفیت پمپاژ بالاتر انتخاب کنیم.

پس از دانستن پارامترهای اصلی پمپ خلاء مانند درجه خلا ، فشار مطلق و فشار نسبی می توانیم وارد انتخاب رسمی پمپ خلاء شویم.

1- درجه خلاء مورد نیاز فرآیند فشار کاری پمپ خلاء باید شرایط فشار کار فرآیند را برآورده کند ، و درجه خلاء باید نیم تا یک مرتبه از درجه بالاتر از تجهیزات خلاء باشد. (به عنوان مثال: فرآیند خلاء نیاز به درجه خلاء 100pa (فشار مطلق) دارد و درجه خلاء پمپ خلاء باید حداقل 50pa-10pa باشد). به طور کلی ، اگر فشار مطلق بالاتر از 3300Pa باشد ، پمپ خلاء حلقه آب به عنوان دستگاه خلاء ترجیح داده می شود. اگر فشار مطلق مورد نیاز پایین تر از 3300Pa باشد ، پمپ خلاء حلقه آب قابل انتخاب نیست. پمپ خلاء صفحه چرخشی یا پمپ خلاء با سطح خلاء بالاتر به عنوان وسیله دریافت خلاء انتخاب می شود.

2. حجم اگزوز (میزان اگزوز) مورد نیاز فرآیند
پمپ خلاء به میزان استخراج هوا نیاز دارد (یعنی توانایی پمپ خلاء برای تخلیه گاز ، مایع و جامد تحت فشار کار آن) ، به طور کلی m3 / h ، L / S و m3 / min روش محاسبه خاص می تواند برای محاسبه خود و انتخاب به فرمول زیر مراجعه کند. البته انتخاب پمپ خلاء یک فرایند جامع است و شامل تجربه مربوطه و سایر عوامل است.

S = (V / t) توسط ln (P1 / P2)

میزان پمپ پمپ خلاء (L / S) در کجا ، S است

V حجم محفظه خلاء (L) است

T زمان لازم برای رسیدن به درجه خلاء مورد نیاز است

P1 فشار اولیه (Pa) است.

P2 فشار مورد نیاز است.

ترکیب شیء کشیده شده را
ابتدا مشخص کنید ، چه جسم استخراج شده دارای گاز ، مایع یا ذره باشد ، اگر گاز استخراج شده حاوی بخار آب یا مقدار کمی ذرات و گرد و غبار و ناخالصی های دیگر باشد ، در صورت خلاء ، پمپ خلاء دوار را با دقت انتخاب کنید. قبل از استفاده از پمپ خلاء دوار به عنوان تجهیزات کسب خلاء ، دستگاه فیلتر باید زیاد شود.

دوم ، شما باید بدانید که آیا شیء خورده است (اسیدی یا قلیایی ، مقدار PH چیست؟). اگر حاوی خوردگی اسید و قلیایی یا خوردگی آلی و سایر فاکتورهای گاز باشد ، قبل از انتخاب پمپ خلاء دوار باید فیلتر یا خنثی شود.

سوم ، آیا شیء استخراج شده با لاستیک یا روغن آلوده است؟ با توجه به پمپاژهای مختلف برای انتخاب تجهیزات خلاء مربوطه ، اگر گاز حاوی مقدار زیادی بخار ، ذرات و گاز خورنده باشد ، باید در نصب خط لوله ورودی پمپ تجهیزات کمکی مربوطه مانند کندانسور ، فیلتر و غیره در نظر گرفته شود. (با مهندسین فنی مربوطه تماس بگیرید).

چهارم ، سر و صدای پمپ خلاء ، لرزش ، تأثیر زیبایی شناختی در کارخانه.

همانطور که این گفته می رود ، ارزان بودن خوب نیست. در هنگام خرید پمپ وکیوم تجهیزات وکیوم ، کیفیت تجهیزات ، حمل و نقل و هزینه های نگهداری و نگهداری آن باید در اولویت قرار گیرد.





:: بازدید از این مطلب : 281
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: